top of page

קורס גר״מ המדרגה

שיעורים חיים בזום

גר״מ - גוף רגש מחשבה

הגוף זוכר בתחושות, לכן אי אפשר לרפא את הנפש דרך רעיון רוחני אלא דרך ריפוי חוויתי הכולל את כל כלי התודעה יחד, הגוף הרגש והמחשבה. קורס גר״מ המדרגהאני מאושרת לפתוח את קורס גר״מ המדרגה - שיעורים חיים בזום. הקורס החדש מבוסס על קורס האודיו המדיטטיבי, תמיד חלמתי להפוך את הקורס הזה לקורס חי בזום. בשנת 2008 חליתי, במהלך שנה שלמה נסיתי לרפא את המחלה בדרכים קונבנציונליות ללא הצלחה. לא יכולתי לתאר לעצמי שהגורם למחלה הוא נתק נפשי ורגשי מהגוף. עד לאותו ערב כשחשתי מאוד רע ושמעתי קול שאמר לי לחזור למיטה ולשאול על מה הגוף מגונן, מה הכאב הנפשי שאני לא מוכנה לפגוש. כשקבלתי את המידע והסכמתי לפגוש את הכאב הנפשי המחלה נעלמה ולא חזרה עד עצם היום הזה. גיליתי שהגוף הוא שער להווה, הוא שער לחיבור לאור התודעה שאני, חל בי שינוי משמעותי. ברגע שהסכמתי לשהות בגוף לא לברוח ולהדחיק ולהאשים את עצמי בעוולות מהעבר, התגובתיות הרגשית שלי פחתה בצורה משמעותית, הבריאות שלי השתפרה פלאים, אני ישנה טוב בלילה, מערכת היחסים שלי עם בן סוגי (זוגי) שמעון ועם עצמי השתפרה לאין שעור. אני חיה ללא עומס נפשי מנטלי באיזון נוכח וקשב עמוק לנשמה ולאור התודעה והדרכתה. את הידע הזה אני מתרגשת לשתף וללמד אתכם.

הקורס נועד לתת כלים לריפוי עצמי והכשרה של מטפלים ומלווים לפי שיטת גר״ם המדרגה, בסוף הקורס תקבלו תעודה המקנה לכם את הרשות ללמד ולטפל בשיטה.

זו זכות גדולה לעזור לאנשים לחיות חיים בחיבור לגוף לרגש ולמחשבה, להיות בקשר עם הגוף הרגשות והמחשבות. לחוות שחרור מפחד, העמקה של הקשיבות וגילוי העוצמות המרפאות של התודעה. הקורס נוגע ומתמקד בכל תחומי החיים, זוגיות, קשרים ומערכות יחסים עם בני משפחה וחברים, הגשמה עצמית, כסף, רוח, שילוב בין עשיה להוויה, איך להביא נוכחות וערות רוחנית ליום יום חמלה וסליחה עצמית.

כל השיעורים יתקיימו בימי שלישי בשעה 20:00 שעון ישראל הקורס יתחיל ב 29 לאוקטובר 2024 ויסתיים ב 8 לאפריל 2025. אני מלמדת קבוצות קטנות לכן מספר המקומות מוגבל.


המיקום: בזום בנוחיות האופטימלית מהבית שלכם. הקלטה תעלה בתום השיעור

ותהיה זמינה לצפייה ללא הגבלה גם אחרי סיומו של הקורס. 

הגישה לשיעורים ולהקלטות פתוחה לתלמידי הקורס בלבד.


עלות הקורס: 1,200 דולר

מחיר אחרי הנחה: 1,050 דולר

לנרשמים עד השלישי באוקטובר

ניתן לחלק עד שישה תשלומים מידי חודש.


ההרשמה המוקדמת בהנחה עד השלישי באוקטובר.

אם אתם מצטרפים או כבר חברים במרכז להתעוררות תודעתית

תהיו זכאים להנחה נוספת.

לקבלת קישור במייל לתשלום עם ההנחה הנוספת

לחברים במרכז להתעוררות תודעתית כתבו לי:

shimontammar@gmail.com


הקורס כולל 24 שיעורי זום של קורס גר״מ המדרגה בימי שלישי + 6 שיעורי

בונוס + 24 שיעורים חיים במרכז להתעוררות תודעתית

בימי רביעי בשבוע. וחברות מיום ההרשמה עד לסיום הקורס שווי המתנה 300 $


*אני חיה בארה״ב לכן המחירים מצויינים בדולרים.

מה תקבלו בקורס:

1. 24 שיעורים חיים בזום שיהיו מוקלטים וזמינים לצפייה ללא הגבלה.
2. שישה שיעורים חיים בזום של המרכז להתעוררות תודעתית
4. שישה שיעורי בונוס מוקלטים אחד בכל חודש
5. גישה חופשית לכל תכני הקורס ללא הגבלה גם אחרי סיום הקורס.
6. קבוצת וואטסאפ פתוחה לשיתוף ושיחות לתלמידי הקורס בלבד.
7. כניסה חינם - חברות במרכז להתעוררות תודעתית לחצי שנה במהלך לימודי הקורס.

חברות במרכז להתעוררות תודעתית

24 שיעורים חיים בזום

תרגילים וכלים
להעמקת התקשורת
עם הגוף הרגש והמחשבה

תרגילים וכלים
להעמקת התקשורת
עם הגוף הרגש והמחשבה

6 שיעורי בונוס
שיעור בונוס חדש
מידי חודש

עלות הקורס: 1,200 דולר

מחיר אחרי הנחה: 1.050 דולר

לנרשמים עד ה 3 באוקטובר

ניתן לחלק עד שישה תשלומים מידי חודש.


אם אתם כבר חברים במרכז להתעוררות תודעתית

ומשלמים דמי חברות מידי חודש, תקבלו הנחה נוספת:

 הרשמה מוקדמת עד 3 לאוקטובר:

לקבלת קישור במייל לתשלום עם ההנחה הנוספת

לחברים במרכז להתעוררות תודעתית כתבו לי:

shimontammar@gmail.com

אני חיה בארה״ב לכן המחירים מצויינים בדולרים.

עשרים וארבע שיעורים חיים בזום יוקלטו
ויהיו זמינים לצפייה ללא הגבלה

קורס גר״מ המדרגה קישור למערך השיעורים

מה קורה כשאני קשובה לגוף? איך קשב לגוף ולרגש עוזרים להפחית את הכאב הנפשי? כשאני מקשיבה ולא נגררת אחרי המיינד נוצר רווח ביני לבין הקול המדבר בראש והתסריטים שהוא מציף אותי על עבר ועתיד . הגוף יודע להיות רק בהווה אבל רוב הזמן אנחנו לא קשובים לגוף, הקשב הוא התבוננות, מבט אל האנרגיה של החיים במקום למלל לדיבור. ברגע שאני מתבוננת בצורה פתוחה בלי מחשבות על מצב חולף בתוכי אני מבריאה אותו, אני נותנת לו אור ועוצמה מתוך עומק ההויה שלי. במקום כיווץ ותגובתיות, קשב ופתיחות. 

לכל אדם יש את הדרך היחודית להתחבר למקום הזה. זה קורס מעשי יישומי, בכל שיעור תקבלו תרגילים וכלים להעמקת התקשורת עם הגוף הרגש והמחשבות, תגלו את עצמכם ועוצמתכם כאור של תודעה, תגבירו את כוח הנוכחות והאיזון בהתמודדות עם אתגרים ומצבי החיים החולפים. 

התבוננות מתוך אור התודעה איננה מנתקת אתכם מהרגשות היא מחברת אתכם לרגשות האמיתיים של האהבה הכלואים בתוך התגובתיות ההשרדותית האגו והפחד. ההתבוננות וההסכמה היא לא פסיביות היא מחוללת ניסים,  פנס רב עוצמה של אור שאתם מכוונים אל מקום חשוך של חוסר מודעות וקיימות. ההתמרה מתרחשת מעבר להבנה השכלית שלנו. לכן היא עוברת דרך הגוף והרגש. המתנה הגדולה שאתם יכולים להעניק לעצמכם הוא קשב פנימי לתכנים ומצבים שחולפים במרחב התודעה שהוא אתם.

זמן השיעור יהיה שעה וארבעים וחמש דקות, בזום, בחלק הראשון אני אלמד את הכלים ותכני הקורס, הוא יהיה מוקדש לתרגולים. החלק השני יהיה מוקדש לשאלות ושיתופים של תלמידים תינתן הזדמנות לשתף תהליכים. תהיה קבוצה בפורום שבה תוכל להיות בקשר במהלך השבוע עם תלמידים נוספים לכתוב לשתף, להעמיק את הלימוד ביחד עם שאר התלמידים.

השיעורים החיים יוקלטו, כדי שתהיה אפשרות לחזור על החומר או לצפות בשיעורים בכל זמן  ללא הגבלה. השיעורים המוקלטים הם פרטיים עבור תלמידי הקורס בלבד. אני לא משתפת לא מוכרת ולא עושה שימוש בשיעורים הללו כדי לשמור על פרטיותם של התלמידים. השיעורים נועדו לעזור לתלמידים להפנים את החומר לעזור בתרגול. שיעורי הקורס ישארו באתר ויהיו זמינים לצפייה ללא הגבלה.  


שער ראשון הגוף

אוקטובר נובמבר


שיעור 1  השפה הלא מדוברת.

הגוף מדבר אלינו לא במילים אלא בתחושות. בשיעור נחקור יחד ונגלה את שפת התחושות של הגוף נעמיק התבוננות על תחושות יסוד בסיסיות כגון: חרדה, כיווץ, מתח, לחץ, תשישות, עייפות כאב, חוסר שינה. נלמד לפענח אותם , כיצד הגוף משתמש במנעד תחושות כדי לתקשר איתנו. נגלה את היכולת המופלאה של הגוף התחושתי לעזור לנו לברר את הרצון האמיתי. התפקיד של התחושות הלא נעימות לעורר אותנו תודעתית והכרתית. הן לא נעימות במכוון, הירידה באנרגיה מצביעה על נתק. נלמד לזהות מצבים כמו תשישות, עייפות, ירידה באנרגיה כסימנים וערוץ תקשורת של הגוף שנועד לדרבן אותנו לגלות מהו רצון הנשמה ולחולל שינוי תודעתי ומעשי.

שיעור 2  גוף ורגשות דפוסיים.

הגוף הוא שער להווה הוא מעוגן בעולם הזה. יש רגשות המגלמיםמצבים דחוסים מהעבר, עומסים מצטברים שהופכים לכאבים פיזים. אלו רגשות דפוסיים המנווטים את הפעולות והבחירות שלנו בכל תחומי החיים. דרך החוויה הנוכחת ושפתו של הגוף נלמדת לתרגם ולקשר בין תחושות פיזיולוגיות לרגשות. נלמד על הקשר בין איברים פנימיים לרגשות. כיצד איברים פנימיים מושפעים מרגשות שצפים ועולים בתוכנו איך הם מגיבים מה התחושות היחודיות לכל איבר ואיבר. יש מנעד רחב של רגשות שמציפים את הגוף שולחים אותות של כאב, כיווץ, דחיה רתיעה, עונג, שמחה, תשוקה ואופוריה בשיעור נלמד להתייחס ולהתבונן על המנעד החוויתי של הגוף והרגשות. 

שיעור 3  גוף ומחשבות.

הגוף לא מבדיל בין מחשבה למציאות. הוא זקוק למחשבה כדי להישאר עירני  נלמד להעמיק נוכחות בשקט בין המחשבות, נתרגל את היכולת להתבונן על המחשבות והשפעתן על הגוף כיצד מחשבות מעירות את הגוף וגורמות להתמכרות לדרמה ולעניין שהמחשבות מעוררות. נלמד להעמיק נוכחות בשקט בין המחשבות ונתחבר להשפעה העוצמתית של החיבור לשקט החי, נגלה את היכולת להשתחרר מההתמכרות לאנרגיה שהמחשבות משפיעות ולקבל אנרגיה מהנוכחות הטהורה, ההכרה הצלולה, מקור כל אנרגיה בעולם.

שיעור 4 הגוף האינטואיטיבי.

הגוף הוא אינטואיטיבי ומגיב מהר יותר מכל מחשבה או רגש. לרוב התחושות האינטואיטיביות בגוף מגיעות לסף המודעות לשבריר שניה הן נדחות על ידי ההיגיון והמיינד או דחקות בגלל פחד או חוסר אמון. תחושות ״בטן״ זרמים בגוף, צמרמורות, כיווצים, יש מנעד עצום של תחושות גוף הקשורות באינטואיציה לא תמיד אנחנו נותנים להם התייחסות. בשיעור נעמיק את ההתבוננות שלנו על הגוף הפנימי ומרכזי אנרגיה בגוף. נלמד לזהות בין תחושה אינטואיטיבית בגוף ובין תחושה ותגובה הגנתית.

 

שיעור 5 זיכרון ובחירה.

הגוף זוכר בתחושות. הוא יעשה הכל כדי למנוע סבל בעתיד. הפחד מפגיעה עתידית חוזרת מנווטת בצורה לא מודעת את הבחירות שאנחנו עושים בחיים, את היחס שלנו לזוגיות, לכסף, לרווחה ושפע. בחירות לא מודעות קשורות למערכות ההגנה ההשרדותיים של הגוף ויכולות לעכב את ההתפתחות שלנו ולגרום לסבל נפשי רב. בשיעור נלמד איך עוברים מתודעה של השרדות לתודעה צלולה ונוכחת נתרגל מדיטציה להעמקת נוכחות דרך הגוף הפנימי. 

שיעור 6  כוחה של הנשימה.

הנשימה היא שער עוצמתי לריפוי שחרור חסמים אנרגטים. היא גם שער לחיבור להווה ולשקט החי. נשימה לבד אינה מספיקה אם אין מודעות להשפעה של הרגשות הכואבים מהעבר על הגוף ועל ההווה שלנו. נלמד להקשיב לנשימה לעבור דרכה לשקט החי ולקבל מידע מדוייק ואפקטיבי. מידע מתוקשר דרך הגוף והחיבור לנשימה. נתרגל מדיטציה של נשימות נתייחס לשינויים האנרגטים שמתחוללים בגוף איך  העמקת הנוכחות וקשב לאנרגיה של הגוף הפנימי מורידה עומס, לחץ ומתח נפשי.


שיעור 7 הגוף הניסי.

אם לגוף יש כוח לגרום לנו לצאת מאיזון, לחלות, יש לגוף כוח לחזור לאיזון לתמוך בתהליכי ההתעוררות שלנו. נגלה איך הגוף בוחר לחלות ולכאוב כדי לכסות על רגשות ולהגן עלינו מזכרונות פוסט טראומטים. הגוף יכול לגרום לנו לכאבים כדי להסיח את הדעת מהכאב הרגשי ומהפחד מריקנות הגוף מעסיק אותנו בכאביו כדי שלא ניגע בכאבי הנפש ושלא נתייחס לפחד הגדול מכל, הפחד מאי קיום. נגלה כיצד הגוף עושה זאת ואיך אפשר לאזן את ההגנה.


שיעור 8  גוף רגש ומחשבה.

נעמיק את ההתבוננות על שלושת כלי התודעה ונראה כיצד הם מגיבים לאותה מציאות בשלוש דרכים שונות. מה קורה כשכלי התודעה נשלטים על ידי דחפים יצריים אגואים הקשורים לגוף הכאב: צביר של זכרונות וחוויות כואבים מהעבר שלא טופלו. איך אפשר לרתום את היצר והתשוקה הפיזית והרגשית לכוח התמרתי תודעתי ורוחני. נלמד לראות את ההשפעה המיידית של הגוף כשאנחנו חושפים את הגורם האפקטיבי, השורש לכאב: המחשבות והרגשות הקשורים בסבל ובכאב הפיזי. מדוע האפקטיביות וההשפעה של המידע חשובה יותר מידע עצמו.

שער שני הרגשות

דצמבר ינואר


שיעור 9 השפה הרגשית

נלמד לזהות את השפה הלא מדוברת של הרגשות, נפרט ונגלה את מנעד הרגשות שחווינו בעבר. נתחיל בפירוט השמות והכינויים למנעד הרגשות הקיימים, לרגשות יסוד בסיסים ורגשות המסתעפים מהם. נבחר כמה רגשות יסוד ונתבונן עליהם בלי קונספט ובלי ידע מהעבר מתוך התבוננות חדשה ונוכחת. נביט בצורה ישירה על הרגשות ונזהה את ההשפעה של ההתייחסות הנוכחת של התודעה. כיצד השראה צלולה יוצרת לקרבה עמוקה עם הרגשות ללא הזדהות ובלי ליחס אותם למי שאנחנו.


שיעור 10 רגשות וגוף

כיצד הרגשות מעוררים חוויות גופניות, מה קורה לנו כשאנחנו מוצפים רגשית מדוע קשה להעמיק נוכחות ולהגיב בצורה שקולה מתוך המרכז שלנו כשיש הצפה רגשית. נתבונן על רגשות יסוד כאנרגיה ולא כ״סיפור״ נעמיק את החוויה הנוכחת וההתבוננות הזכה על הרגש עצמו כאנרגיה ותנועה בגוף. נראה את ההשפעה המבורכת של התודעה על הרגשות כיצד נוכחות בלבד ללא הערות של המיינד עוזרת להרגיע ולאזן את המערכת הרגשית.

שיעור 11 מילים ורגשות.

נראה את החיבור האסוציאטיבי בין מילים ובין רגשות. כיצד תגובות רגשות מעבר עיצבו את הסיפור שלנו איך רגשות מסויימים קשורים לזהות שלנו, לאני, לאישיות שחיה מעל פני השטח. נבדיל בין רגשות אגואים כגון: קנאה, אשמה קורבנות, טינה, ציניות, זעם וכעס, לרגשות המגיעים מעומק התודעה חמלה, אהבה, אמפתיה. כיצד שפה רגשית נצמדת לזהות שלנו לסיפור שלנו ומעצבת דרך בחירה לא מודעת של מילים את האישיות שלנו מנווטת את ההתנהגות שלנו בעולם. 

שיעור 12 חשיפה.

נלמד לחשוף את הרצונות הבסיסים מאחורי רגשות מורכבים. ככל שהחוויה הרגשית מורכבת יותר ישנם פחדים החוסמים מאיתנו גישה לרצון הגולמי הפשוט והישיר. אם בילדות אסרו עלינו לבטא את הרצון האמיתי שלנו. הפחד מתגובה אגרסיבית, דחיה, לעג יצר בהמשך מחסום ומעצור בינינו לבין הרצון עד כדי כך שאיננו יודעים מהו הרצון שלנו, זה גורם להצפה של רגשות שגורמים לנו לחוויה לא טובה גם רגשית וגם פיזית, נדמה שהרגשות עולים ללא גורם חיצוני אלו רגשות כללים ולא מוגדרים שמורידים אותנו אנרגטית. נחשוף גם קשרים לא מודעים בין רגשות והתת מודע.

 

שיעור 13 שייכות אישור ואהבה.

אחד הרגשות העוצמתיים והמשפיעים ביותר על הבחירות שלנו בחיים זו הכמיהה לשייכות אישור ואהבה. נעמיק את ההתבוננות על התניות רגשיות נחשוף היכן יצרנו קשר רגשי בין סבל לאהבה, ריצוי וקבלה. רגשות וזהויות. אלו מעשים עשינו וזהויות לבשנו כדי להשתייך למשפחה, לחברה, איך למדנו כילדים בצורה לא מודעת לשנות את הזהות שלנו ולצפות התנהגויות של אחרים כדי לקבל אישור ואהבה.


שיעור 14 חסימות רגשיות.

חסימה רגשית היא אנרגיה של כאב רגשי הכלואה בגוף. זה כאב שלא טופל כאב שלא נרפא. החסימה מתרחשת כשיש הימנעות ממפגש עם הכאב. ההימנעות היא מחשבה רגשית (דמיון רגשי) שאינו קשור בהווה אלא במצב עתידי. המחשבה הרגשית מונעת מאיתנו לעשות צעד מחשש להיפגע בעתיד. הנתק מההווה גורם לחוסר איזון וסבל נפשי יש אנשים שפונים לשכל למיינד כדי לברוח מהרגשות או לנסות לפתור אותם. השענות על אחד מכלי התודעה גורמת לסבל ועומס נפשי. השכל לבדו האינטלקט לא יכול לרפא את הכאב הרגשי. ללא נוכחות לא יהיה ריפוי. הנוכחות מאפשרת לנו לנקוט פעולות ולקחת צעדים שלפעמים מנוקדים למיינד ולשכל שפועל על פי נסיון העבר.


שיעור 15 המסע לריפוי וחמלה.

התמרת הרגשות לתודעה ותבונה המערכת הרגשית היא ענף אחד של כלי התודעה. נלמד בשיעור להפוך את החסימות הרגשיות לתבונה תודעתית. איך להעמיק את הריפוי הנפשי והחמלה דרך חיבור להווה, לידיעת האמת שלא משנה מה שקרה בעבר, הריפוי נעשה בהווה, בידיעה שברגע זה אנחנו בטוחים. נלמד על רגשות אשם איך להפחית עומס נפשי הנובע מרגשות אשמה, נתבונן על רגשות שקשה לנו לקבל אותם כגון: קנאה, טינה, קורבנות, סלידה או שנאה עצמית. איך לפגוש רגשות כאלו מתוך התבוננות נוכחת וחיבור להווה.

 

שיעור 16 רגש מחשבה וגוף.

יש מחשבות רגשיות, אלו מחשבות לא מדוברות היוצאות במגוון רב של רגשות. נגלה מה קורה כשאנחנו מדחיקים רגשות. כיצד הגוף והחשיבה קשורים להדחקת רגשות. מהו זיכרון רגשי, איך הוא משפיע על התת מודע. הרגש מהיר יותר מהמחשבה ואיטי יותר מתחושות הגוף. לזיכרון הרגשי יש עוצמה לנווט את ההתנהגות והבחירות שלנו בצורה לא מודעת. כיצד מודעות להשפעה של ההתבוננות הטהורה יכולה לרפא ולפרום קשרים שיצרנו מילדות בין כאב לאהבה, בין סבל לשפע, בין פחד להגשמה.

  

שער שלישי פברואר מרץ

מחשבות ותודעה


שיעור 17 התודעה והמערכת המחשבתית.

המערכת הרגשית כוללת דמיון, אמונות, תפיסות, דעות, מילים, כינויים ושמות. כיצד התפתחה היכולת לחשוב, מדוע אנחנו חושבים? מה ההבדל בין מחשבה לתודעה? מחשבה והכרה? בשיעור נתבונן על השאלות הללו ונחקור אותן מעבר להבנה הקונספטואלית מתוך התבוננות נוכחת נעמיק את היכולת להתחבר לחשיבה חדשה מקורית ואינטואיטיבית. נגלה את העוצמה של ההתבוננות החדשה, חקירה ערה שלא נשענת על ״ידע״ אלא על תקשורת עם תבונת המקור.

שיעור 18 הקול המדבר בראש.

מרכז הדיבור במוח כה דומיננטי ביחס לגודלו. כשאנחנו חושבים, איננו שמים לב שיש קול שמדבר בראשנו ללא הרף. אנחנו מנהלים שיחות עירות עם עצמנו ועם אנשים שלא נמצאים לידנו, נכנסים למצוקה, לכעס, מוצפים ברגשות תגובתיים מבלי שאנחנו מודעים לכך שהדרמה המתחוללת בראש היא פרי יצירתנו. איך נוצר מצב שכוח דמיוני שולט בנו ואנחנו לא ערים לזה בזמן אמת ולא מתייחסים לכך שמתנהל משחק אסימולציה בראשנו. מדוע אנחנו מזדהים עם הקול המדבר בראש? איך אפשר להפריד בין מחשבה למציאות, להפסיק לפחד מהלא נודע.

 

שיעור 19 מחשבות ותקשורת דפוסית.

התקשורת הדפוסית היא צביר של מחשבות הנשענות על ״ציר הזמן״. מערכת של ציפיות המבוססות

על נסיון העבר. ה״זמן״ קיים רק במחשבה. אי אפשר להיות בעבר או בעתיד. כדי לצפות מציאות עתידית הנשענת על העבר אנחנו חייבים לחשוב ולדמיין. ביחסים  ״נורמלים״ אנחנו נוטים לצפות התנהגויות של אנשים, הציפייה משפיעה על ההתנהגות הרגשית שלנו. כשיש יותר עתיד או עבר במערכות יחסים אין לנו אפשרות להיות באמת נוכחים ולראות את המציאות כפי שהיא, מצב זה גורם לסבל רב. איננו מודעים לכך שאנחנו נמצאים בתקשורת דפוסית, שהיא מנהלת אותנו את מערכות היחסים שלנו. כיצד לרקום מערכת יחסים בריאה עם עצמנו והסביבה ולהיות חופשיים מה״זמן״ ומתקשורת דפוסית.

שיעור 20  המרחב המחשבתי.

מחשבות רגשיות, מחשבות שליליות ומחשבות אובססיביות. מה ההבדל ביניהן? איך המוח משפיע על הגוף והרגשות ליצור מצבים אמיתיים כגון כאבים כרונים מחלות, אלרגיות, בשיעור נפרום את הקשר בין מחשבה רגש וגוף נחקור מחשבות שמציקות לנו ונתבונן על ההשפעה של המחשבה על הגוף, איך הגוף מגיב כשאנחנו תחת ההשפעה של המחשבה  אילו רגשות עולים? אלו מצבים עתידיים עולים בדמיון כשאנחנו נמצאים תחת הזדהות והשפעה של מחשבות רגשיות, שליליות ואובססיביות. מדוע קשה לנטרל השפעה של מחשבה על הגוף והרגש עם מחשבות חיוביות בלבד. נשתמש בכוח המדיטטיבי כדי להעמיק את ההתבוננות על השפעת המחשבות על הנפש, הגוף והרגשות.


שיעור 21  המוח היצירתי.

אחת החוזקות של המוח היא היכולת לדמיין מציאות שעוד לא קיימת ליצור מציאות מכוח המחשבה. סוף מעשה במחשבה תחילה. היכולת המופלא הזו נותנת יתרון אבולוציוני לאדם. הוא יכול לחזות בדמיונו מצבים עתידיים המבוססים על נסיון העבר ולתכנן את מהלכיו בהתאם. היכולת לצפות קדימה עזרה לאדם במהלך ההסטוריה לצבור כוח והשפעה על הסביבה. פועל יוצא של מוח יצירתי הוא אינטליגנציה. כיום הכוח היצירתי, האינטליגנציה האנושית משרתת את האגו, לקבל לעצמי בלבד. מה ההבדל בין אינטיליגנציה לתבונה? התבונה בשונה מהאינטיליגנציה משרתת את התודעה ולא קשורה לזהות האגואית. התבונה שזורה לאורך כל האנושות היא יודעת להפריד את עצמה מהזהות האשלייתית ולהיות בתדר רוחני של לקבל על מנת להשפיע. השפע התבונתי קשור במקור האלוהי. האדם המתעורר תודעתית ורוחנית יפעל מתוך יצירתיות תבונתית זו מתואמת עם הרצון האלוהי.

שיעור 22  מחשבה ומציאות.

כיצד המחשבה יוצרת מציאות? נסתכל על התת מודע השורש ליצירת  יצירת מציאות איך אמונות, דפוסים, מחשבות מותנות מעצבות את הבחירות שלנו וגורמות לנו ליצור מציאות שמשקפת ותואמת את המערכת המחשבתית הטמונה בתת מודע, ברגשות ובגוף. למחשבה יש כוח אנרגטי, הגוף מגיב למחשבה כאילו מדובר באירוע אמיתי. הרגשות מתעוררים ומציפים אותנו כתגובה למחשבה על מציאות שמתרחשת רק בראש שלנו. 

שיעור 23 נוכחות ללא חשיבה.

האם אפשר להיות ערים ונוכחים ללא מחשבות? מהי התודעה? או ההכרה? ה  I AMבשיעור נתרגל מדיטציה של התבוננות נוכחת ונעמיק את ההתייחסות התודעתית לשקט החיולהכרה העמוקה. נדבר על התפקיד החשוב של הרעיונות הרוחניים להצביע על המרחב והמקום שבו אין צורך לרעיונות. מדוע רוחניות ללא יישום היא עקרה. נגלה את עוצמת החיים שבדממה, כוח יצירתי שלא תלוי בשפה וכינויים לקיומו. הידיעה הישירה, בלי תווך של מילים מתוך ערות עמוקה.

שיעור 24 סוף מעשה בתודעה תחילה.

האבולוציה של האנושות קשורה לכוח המסתורי של התודעה המתעוררת לגלות את קיומה בעולם הזה. את התודעה אי אפשר לתפוס בשכל, אם ננסה נמצא את עצמנו מסתובבים סביב עצמנו. ללא נוכחות פתוחה וערה בדממה אין חקירה אמיתית. נתבונן ונגלה מהם ההשלכות של ההתעוררות התודעתית והרוחנית כיצד אנחנו לומדים לרתום את המיינד לשירות התודעה. נתבונן על ההשפעה שלנו הפרטים היחידים המתעוררים תודעתית על העולם האישי שלנו על הסביבה הקרובה, על התודעה האישית והתודעה הקולקטיבית. 

 

שיעור בונוס ראשון

שיעור פתיחה

הגוף הרגש והמחשבה הכלים של התודעה. בשיעור נכיר את כלי התודעה, כיצד המחשבות, הרגשות והגוף יכולים לשרת את התודעה ולתמוך בתהליך ההתעוררות התודעתית.

 

שיעור בונוס שני

עוצמתו של התרגול המדיטטיבי

הגוף כשער להתעוררות תודעתית. הגוף עצמו יודע להיות רק בהווה. כיצד הפניה פשוטה של תשומת הלב לגוף יכולה לחולל שינוי בגוף עצמו. לאזן לרפא, לשחרר כאב ומתח נפשי.

שיעור בונוס שלישי

דפוסים רגשיים.

היקום יתן לנו כל מה שאנחנו זקוקים כדי להתעורר תודעתית. כיצד ההבנה הזו יכולה לעזור לנו לרפא פצעים רגשיים מהעבר, להעמיק את החמלה לעצמנו לשחרר אותנו מדפוסיים הגנתיים ורגשיים. 

שיעור בונוס רביעי

תודעה ורגשות.

בשיעור נתרגל מדיטציה של התבוננות תודעתית על הרגשות ונגלה כיצד רגשות לא נעימים נתפסים בצורה לא מודעת חלק מהאישיות והזהות שלנו, מדוע אנחנו נוטים להתבלבל בין זהות להתנהגות? איך המילים עוזרות לבסס את האשליה של הזהות ״השלילית״ שלנו כפי שהיא נתפסת בתוכנו. נגלה כיצד התודעה רותמת את הרגשות להתעוררות תודעתית.


שיעור בונוס חמישי

שלושת מצבי התודעה.

נתבונן לעומק על שלושת מצבי התודעה תת מחשבתי: מצב של  שינה או קומה, חוסר מודעות או חוסר הכרה מצב שאין בו מחשבה בכלל וגם אין עירותמחשבתי: הכרה מחשבתית: מצב של מודעות אך ורק לאישיות הזמנית הקונספטואלית שחיה מעל פני השטחעל מחשבתי : מצב של ערות מודעות רוחנית, הכרה בקיומה של התודעה והיכולת להתבונן על מחשבות רגשות ומצבי גוף מתוך קרבה וסנרכון בין התודעה וכלי התודעה.


שיעור בונוס שישי

שער התודעה - כוח ההתמרה של ההתייחסות

סוף מעשה בתודעה תחילה.מהו כוח ההתייחסות? מה קורה כאשר המבט שלנו מופנה וממוקד בדבר מסוים? האם ההתייחסות עצמה יוצרת מציאות? למילים וסיפורים אין כוח ללא ההתייחסות שלנו. העוצמה הטמונה במילים תלויה וקשורה למוכנות רגשית ונפשית. אם אין לנו עניין ובשלות ומוכנות פנימית גם המילים העוצמתיות ביותר יכנסו מאוזן אחת ויצאו מהשניה, לעומתם ישנם סיפורים שחותמים קבע בנפש. רעיון שיכול לשנות חיים של אדם אחד, יתקבל באדישות אצל אדם אחר. למחשבות אין עוצמה ללא כוח ההתייחסות של התודעה. אנחנו התודעה. 

bottom of page