top of page

קורס שירת העצים

שיעורים חיים בזום

קול התודעה, דממה דקה

כִּי כָּל עֵשֶׂב וָעֵשֶׂב יֵש לוֹ שִׁירה שֶׁאוֹמֵר, שֶׁזֶה בְּחִינַת פֶּרֶק שִׁירָה, וּמִשִּׁירַת הָעֲשָׂבִים נַעֲשֶׂה נִגּוּן שֶׁל הָרוֹעֶה.

רבי נחמן מברסלב

מהי אותה אנרגיה עוצמתית שכובשת אותנו בדממה מרגיעה ומחיה את הנפש כשאנחנו בטבע? מהם הכוחות שמחברים אותנו לעצים לאדמה? מדוע קל יותר להעמיק נוכחות להרגיש את הריפוי לנפש ולגוף כאשר אנחנו בטבע ובחוף הים? מהו אותו ארג תבונתי מופלא שמקיים את העולם באיזון ובהרמוניה? האם אותו כוח מצוי בנו? איך אפשר לעורר את התבונה השקטה מציאות היום יומית? הכוח התבונתי שוכן ומובנה בתוכנו, אך הוא רדום, מתכסה בתפיסות הצרות של המיינד והאגו. בקורס אלמד כיצד להיות כוח השראה והשפעה בעולם הכאוטי. 


קישור להנחה לנרשמים

עד ה 15 למאי 2024


העמקת הנוכחות ההכרה ברובד אחדותי חי שקט עוצמתי ואינסופי בתוכנו זו דרך חיים. להשריש את הנוכחות לתת מודע זה תהליך עוצמתי של התייחסות ללא מאבק. כאשר אנחנו הולכים בטבע וחווים מיד את עוצמת הנוכחות היא מתפרצת לתוכנו משפיעה על הגוף כולו משחררת את הנפש מהעומסים נדמה שההשפעה מגיעה מבחוץ. האמת שלהבת הנוכחות שלנו מתגברת ומתעוררת. אין זו השפעה של כוח חיצוני או פנימי זו ההשפעה של הכוח האחד. הוא לא פנימי הוא לא חיצוני הוא בכל מקום שווה בשווה. 

במהלך 16 השיעורים נלמד על העומס המנטלי, נרפה מהמאמץ להרפות. למאמץ קשור רעיון שיש מקום תהליך או דרך להגיע אליו, יש יעד יש ״אני״ שהולך בדרך, או יש צורך לרכוש עוד ידע עבור היעד. 

בקורס נלמד לעורר את כוח הנוכחות את הלהבה בכל מקום ובכל תנאי. להאיר שפיות ומודעות

להפחית את הסבל ולהוריד את האוטומט התגובתי שמגיע מתוך האגו.


איזה קורס מדהים ומיוחד אני עומדת ללמד אתכם: 16 שיעורים שבועיים, במהלך ארבעה חודשים נלמד על הכוח המסתורי המופלא התבונה שחיה בטבע, כיצד לפתח כלים לחזק את ההשראה וההשפעה של כוח החיים מתוך התודעה וההכרה שלנו.


הקורס יתחיל ב 21 למאי 2024 ויסתיים ב 3 לספטמבר 2024.

השיעורים יתקיימו בימי שלישי בשעה 20:00 בזום שעון ישראל


אני מלמדת קבוצות קטנות לכן מספר המקומות מוגבל.


המיקום: בזום בנוחיות האופטימלית מהבית שלכם. הקלטה תעלה בתום השיעור

ותהיה זמינה לצפייה ללא הגבלה גם אחרי סיומו של הקורס. 

הגישה לשיעורים ולהקלטות פתוחה לתלמידי הקורס בלבד. ההרשמה המוקדמת בהנחה עד ה 15 למאי.

אם אתם מצטרפים או כבר חברים במרכז להתעוררות תודעתית

תהיו זכאים להנחה נוספת.

לקבלת קישור במייל לתשלום עם ההנחה הנוספת

לחברים במרכז להתעוררות תודעתית כתבו לי:

shimontammar@gmail.com


הקורס כולל 16 שיעורי זום שיתקיימו בימי ג׳ בשבוע 

+ 16 שיעורים חיים במרכז להתעוררות תודעתית בימי רביעי בשבוע.


עלות הקורס: 800 דולר

מחיר אחרי הנחה: 700 דולר

לנרשמים עד ה 15 למאי ניתן לחלק עד ארבעה תשלומים מידי חודש.


*אני חיה בארה״ב לכן המחירים מצויינים בדולרים.

מה תקבלו בקורס:
1. 16 שיעורים חיים בזום שיהיו מוקלטים וזמינים לצפייה ללא הגבלה.
2. 16 שיעורים חיים בזום של המרכז להתעוררות תודעתית
3. כניסה חינם - חברות במרכז להתעוררות תודעתית לחצי שנה במהלך לימודי הקורס המתנה: 300 $
4. גישה חופשית לכל תכני הקורס ללא הגבלה גם אחרי סיום הקורס.
5. קבוצת וואטסאפ פתוחה לשיתוף ושיחות לתלמידי הקורס בלבד.
6. כניסה חינם - חברות במרכז להתעוררות תודעתית לחצי שנה במהלך לימודי הקורס.

חברות במרכז להתעוררות תודעתית

16 שיעורים חיים בזום

כלים להשפעה והשראת כוח הנוכחות והשקט הפנימי

כלים להשפעה והשראת כוח הנוכחות והשקט הפנימי

4 שיעורי בונוס שיעור בונוס חדש מידי חודש

עלות הקורס: 800 דולר

מחיר אחרי הנחה: 700 דולר

לנרשמים עד הראשון למאי

ניתן לחלק עד ארבעה תשלומים מידי חודש.


אם אתם כבר חברים במרכז להתעוררות תודעתית ומשלמים דמי מנוי

חודשיים אתם רשאים להנחה נוספת.

לקבלת קישור במייל לתשלום עם ההנחה הנוספת

לחברים במרכז להתעוררות תודעתית כתבו לי:

shimontammar@gmail.com

אני חיה בארה״ב לכן המחירים מצויינים בדולרים.

שישה עשר שיעורים חיים בזום יוקלטו
ויהיו זמינים לצפייה ללא הגבלה

קורס שירת העצים


זמן השיעור יהיה שעה וארבעים וחמש דקות, בזום, בחלק הראשון אני אלמד את הכלים ותכני הקורס, הוא יהיה מוקדש לתרגולים. החלק השני יהיה מוקדש לשאלות ושיתופים של תלמידים. תינתן הזדמנות לשתף תהליכים פנימיים שאתם עוברים בקורס. בנוסף אפתח קבוצת וואטסאפ פעילה בה תוכלו להיות בקשר במהלך השבוע עם תלמידים נוספים, לכתוב לשתף, להעמיק את הלימוד יחד.

השיעורים החיים יוקלטו, כדי שתהיה אפשרות לחזור על החומר או לצפות בשיעורים בכל זמן ללא הגבלה. השיעורים המוקלטים הם פרטיים עבור תלמידי הקורס בלבד אין להעביר קישורים ושיעורים ולעשות שימוש בתכנים שלא במסגרת הקורס. אני לא משתפת לא מוכרת ולא עושה שימוש בשיעורים הללו כדי לשמור על פרטיותם של התלמידים. הקלטות נועדו לעזור לתלמידים להפנים את החומר לעזור בתרגול. שיעורי הקורס ישארו באתר ויהיו זמינים לצפייה ללא הגבלה.  


שיעור 1:  שירת העצים

התבונה קודמת למחשבה. מדוע קל להתחבר למהות ולמרכז שלנו כששוהים בטבע? מהו אותו כוח שמשרה עלינו שלווה וריפוי? איך אפשר ללמוד להיות נוכחים ולהתחבר לעוצמה השקטה שבתוכנו? להעמיק את הנוכחות בתוך הכאוס של החיים, להיות מקור של יציבות וכוח, להשפיע את האנרגיה שלנו במקום להיות מושפעים מאנרגיות של אנשים אחרים, איך לפעול בעולם הזה מתוך קשב ולא מתוך האגו. מהם הכלים והצעדים לבסס את הרגליים שלנו בקרקע וברקיע כשורש וצמרת ולאזן בין גוף לרוח. בשיעור הראשון נעמיק את ההתבוננות על התבונה הקורנת מן העצים והטבע בכלל, על השראתו של השקט החי על הגוף והנפש.


שיעור 2: השורש הגזע והצמרת  

התודעה היא הגזע. הכוח היוצא לפועל ממקור גנוז ונעלם: השורשים. הענפים הם הגוף, המחשבות והרגשות. העלים והענפים הם החושים שלנו, מערכת רוחנית ופיזית כאחד שקולטת מידע מבחוץ ומכניסה אותו פנימה, לגזע לשורשים ולצמרת. הפירות הם התוצר של המפגש בין התודעה לחומר. משהו קורה כשהאדם ער ומודע לכך שרק פסיק קטן ממהותו והוויתו גלוי לעין ומתגשם כחומר, שורשו וצמרתו מסתעפים עד אינסוף החלק הגלוי שבו יכול לתפוס מן המנעד האינסופי חלק קטן ביותר. יש קליטה רוחנית היכולה להרגיש לחוות ולהעביר דרכה את עוצמת האור האלוהי, הנוכחות הערה. השקט הממגנט. הכוח השקט שקיים בטבע ומחבר אותנו לעצמנו. זה בדיוק אותו כוח שקיים בנו.   אנחנו יכולים לשדר את הכוח הזה בתוך הכאוס של התודעה הקולקטיבית. במקום ללכת לכאוס שלהם הם יבואו לנוכחות שלנו. זו אותה נוכחות אותה נלמד לשלב בתוך מערכות היחסים ובתוך החיים שלנו. 


שיעור 3: ארג התבונה

אם תצאו לטבע לחורשות ויערות תראו שיש כוח נסתר שמארגן ומסדר את המציאות מה שאנחנו רואים מעל פני השטח הוא יצוג של הכוח התבונתי שממיין את האטומים והמולקולות לשורשים, ענפים, צמרת, עלים, פרחים ופרי. בתוך המעטפת המולקלות הופכות אור לסוכר ואנרגיה. ארג התבונה שזור בכל הצורות, אי אפשר להאמין שהארגון האורגני, הפנימי של צורות החיים הוא התפתחות מקרית. כשמביטים לעומקו של הטבע התבונה הנוכחת בכל מציאות מביטה עלינו חזרה. בשיעור נעמיק את ההתבוננות הלא קונספטואלית על כוח התבונה הנעלם שנוכח בכל תא מגופנו.






שיעור 4: תקשורת שמעבר למילים



הטבע מתקשר ללא מילים וללא מחשבה. יש תקשורת ענפה שאינה תלויה במילים. נעמיק את ההתבוננות על יחסים המבוססים על קשיבות פתוחה ונוכחת, תקשורת נשמתית אנרגטית. מה קיים מעבר למילים. נתייחס בשיעור לדרכים הרבות שהגוף מתקשר איתנו, דרך החושים ותנודות האנרגיה בגוף, לחצים כאבים ושלל חוויות תחושותיות.

  

שיעור 5:  נתינה נוכחת 



הטבע מעניק בשפע ולא מתעייף. יש הזנה ואיזון.
 כאשר הנתינה מגיעה מתוך נוכחות ומודעות אנחנו הופכים להיות כמו הטבע. השפע שאנחנו מקבלים עובר הלאה. בנתינה נוכחת אין הפרה של האיזון. כל מה שאנחנו נותנים אנחנו מקבלים חזרה, יש איזון בזרימה. בשיעור נלמד כלים להבחין בין נתינת יתר ונתינה מאוזנת, כיצד לתת בלי מאמץ ומבלי לאבד אנרגיה. נלמד על האיזון בין נתינה וקבלה בין עשייה למנוחה. נקשיב לגוף ולסימנים שמאותתים שיצאנו מאיזון, נלמד לזהות ולשחרר את הפחד מעימות וריב ולהעמיק את הקשב לאינטואיציה ולסמכות הפנימית שלנו.


שיעור 6: עוגן בסערה 



הכוח המדמה של המחשבות על הגוף והרגשות יכול להוציא אותנו מאיזון. כשנקלעים לעימותים מול אנשים אחרים לכאורה אין זמן להעמיק נוכחות וחיבור לשקט, האגו גואה, הרגשות גועשים אנחנו נקלעים לסערה רגשית, נדמה שאין לנו יכולת לשלוט באנרגיה הכאוטית. בשיעור נלמד כלים עוצמתיים לעיגון הנוכחות והעמקת החיבור למרכז הפנימי. כיצד להזרים נוכחות מבלי להדחיק את הרגשות שלנו, להתבונן על המחשבות ולהפריד בין דמיון ומציאות בלי מאמץ, כיצד להפוך להיות עוגן בסערה. 

שיעור 7: שייכות והישרדות 



הצורך המובן לשייכות מגיע מתוך הדחף ההישרדותי. מנגון ההגנה הפסיכולוגי יצר מערכת חיסון נפשית המכסה על רצון הנשמה ומעדיפה באופן ברור בחירות הישרדותיות. 
למדנו לבחור בחירות שמנוגדות לרצון הנשמה כדי להיות שייכים. הדחף ההישרדותי מורכב ממחשבות על מציאות עתידית שבה נמצא את עצמנו לבד, מנודים ומוחרמים לעיתים המנגנון הזה כה עוצמתי הוא גורם לפיצול ופער המוביל לקונפליקט בין הרצון של הלב והנשמה לרצון של המיינד והאגו. בשיעור נלמד כלים לזהות היכן אנחנו פועלים מתוך דחפי הישרדות ורצון לשייכות.

 

שיעור 8: תגובתיות ויצירה. 



בשיעור נתייחס לרעיון שכל דבר שאנחנו פוגשים, כל מענה וכל תגובה הוא יצירה חדשה. נגלה מהו הרובד העמוק והנצחי הכוח היוצר, החיים שמעבר למיינד בשיעור הזה נעמיק את ההתבוננות על השקט החי, הכוח הרוחש מתחת לפני השטח של המצבים המנטליים. נלמד כיצד להעמיק את החיבור לרובד של האני העמוק הכוח היצירתי שבתוכנו. נזהה את ה.״אין״ הרובד הגנוז והתנועה המגיעה ומתעוררת יש מאין.


שיעור 9: האגו וגוף הכאב.

מהו האגו? מדוע גוף הכאב חשוב לצמיחה התודעתית שלנו? תנאים קשים גורמים לנו לפתח יכולות שלא היו מתפתחים אילו היינו חיים בסביבה מוגנת. לא תמיד שוררת הרמוניה בטבע, כשהאיזון מופר זה מאיץ את תהליך ההסתגלות והאבולוציה לא במקרה המילים בריאה ובריאות קרובות. הבריאות היא התחדשות כוח התבונה היוצר בורא חיים חדשים ברקמה החולה. נלמד כלים לקבלה ושיתוף של החלקים שאנחנו נוטים לשפוט, לדחות ולברוח מהם. כל מציאות היא חסד וכל מצב שעברנו הוא מורה, חסד מוסתר בדינים. הקשיים מעשירים אותנו בידע חוכמה. ללא הקושי לא היינו נחשפים לכוח התבונה בתוכנו ומעוררים אותה.





שיעור 10: מצבי המודעות של התודעה.




התודעה היא כמו קרן אור המתפשט בעולם הזה ממקור אור כמו השמש. היא נוכחת בכל מקום, פשוטה כאור אך היא מוסתרת כשיש חפץ העומד בינה לבין מקור האור. בעולם שלנו החפצים יוצרים צל מסתירים את מקור האור. בעולם הרוחני התכנים המחשבתיים המצב הפסיכולוגי וההתניות הרגשיות מכסות את האור, התודעה מתלבשת על תבנית התפיסה מאמצת ומאמתת אותה. התודעה בעולם שלנו מושפעת מהכלי. אפשר לקרוא לזה תודעת הכלי. ככל שהכלי עכור התודעה שלו עכורה ומפרשת את המציאות על פי הצללים. ככל שהצל גדול יותר התודעה רדומה. הצל הוא מצב של חוסר מודעות וחוסר קשר למקור האור הנעלם. רק בעולם הזה לתודעה יש מצבי ערות בין חוסר מודעות מוחלט, מוות שינה, לבין ערות בה התודעה מזהה את עצמה וקיומה.


שיעור 11: ערות חיה ערנות נחה

הערות היא מצב מודעות בו התודעה מזהה ומכירה בקיומה ללא תלות בכלי. היא רואה את האוקיינוס והשפע השווה והאין סופי. מילה נרדפת למודעות היא התייחסות. כשהתודעה מתייחסת לדבר היא מקיימת אותו. כשהיא מתייחסת לשקט החי היא מקיימת אותו. ההשפעה היא הפחתה משמעותית בעיוותי התפיסה הנגרמים בגלל המיינד. כדי להגיע לערות לומדים להיות במצב של ערנות נחה. alert stilness הערנות הנחה מחזקת את הערות הרוחנית והתודעתית.

   

שיעור 12: ההווה

ההווה אינו זמן, הוא מצב תודעתי,  שער, חלל, מרחב נצחי המציאות היחידה שבו האדם חי. ככל שמודעות ההווה גוברת ההתפתחות ההכרתית והתודעתית שלנו עולה. בהווה יש את המרפא לכאב האנושי הנגרם מהזדהות עם מחשבותיו על העבר והחרדות מפני העתיד, מרפא לחוסר היכולת להפריד בין מחשבה לתודעה. בשיעור נלמד כלים להעמיק את העדפה להווה להקשיב לצורך של התודעה ברגע זה. לחזק את הקשב למה שיש ולא לרעש המנטלי במוח.

שיעור 13: מחזוריות החיים

העלים הנושרים מהעץ הופכים למזון לשורשים. ההתמרה היא מחזורית, למעשה המוות הוא שינוי צורה. העלה חוזר לאדמה מתפרק לגורמיו נספג בשורשי העץ והופך לאנרגיה שיוצרת צורות חיים חדשות.

אקהרט טולה אמר שההפך ממוות זה לידה. החיים הם נון דואלים הם נצחיים ולכן אין להם הפך. בשיעור הזה אקרא קטעים מתוך ספרו דממה מדברת

 

שיעור 14 הגוף האנרגטי

הביטו על בעלי החיים שנמצאים בסביבתכם, על החרקים חיות הבית, שימו לב לאנרגיה הקורנת מתוכם. יש משהו שמאחד את כולנו: תנועת החיים בגוף. התודעה מתייחסת רק לכלי אך היא לא מתייחסת ערה ומודעת לאנרגיה שבכלי לחיים ההופכים את הכלי מחפץ דומם לישות חיה. בשיעור הזה נתבונן על האנרגיה הנוכחת בגוף או הגוף האנרגטי הרובד שממשיך להתקיים ולחיות לנצח גם כשהגוף הזמני נעלם. 

שיעור 15: ההתבוננות הטהורה



המושג התבוננות טהורה אינו עוד רעיון פילוסופי אלא נקודת ציון המצביעה על הממד הנעלם והחמקמק של ההכרה התודעתית. תשומת הלב למתבונן מאירה ומתמירה את התודעה להבין שאין מתבונן יש רק התבוננות טהורה שאינה תלויה בזמן, מקום, צורה וגוף. היא ממד אחדותי דרכו אנחנו מגלים את מהותנו. ההתבוננות הטהורה לא מעדיפה מצב אחד על פני מצב אחר. לכן טוב לנו בטבע. העצים קורנים בהתבוננות טהורה הם משפיעים עלינו רוגע מכיוון שהם לא שופטים אותנו. אין להם מחשבות ודעות עלינו. גם לבעלי החיים שלנו המתרפקים עלינו ושמחים לקבל את החום והליטוף מאיתנו אין דעות על מי שאנחנו. המבט הטהור של תינוק שמסתכל עלינו בעיניים ממוקדות מעורר בנו התרגשות אהבה ופליאה, ההתבוננות הטהורה מביטה דרכו יש לה כוח ממגנט ומאחד. 


שיעור 16: הארה

ההארה אינה יעד לא קשורה לידע, אי אפשר להשיג אותה, לרדוף אחריה, להחזיק בה.היא לא נמדדת באיכות החיים הפנימית, בשיעור נבדיל בין מצבים של אופוריה שמחה, נוכחות, שלווה, שקט, לבין מצבים של האגו, הזהות החיה מעל פני השטח הרוצה להשתמש בחוויות שלה לסיפוק עצמי.מודעות לטבעה של ההארה יכולה לקרב אותנו אליה ללא מאמץ. לשהות בשקט החי, להפריד בין מחשבה לתודעה, להעמיק את ההבנה הלא קונספטואלית, לבחור בחיים, להתמסר ללא נודע ולדעתשיש רובד עמוק תבונתי שקורן מכל דבר בעולם להתחבר לכוח היוצר.

bottom of page