top of page

מדיטציות פתוחות להאזנה

מדיטציות להעמקת הנוכחות בהווה, חיבור ללב והשקטת הרעש המנטלי בראש

על עוצמתה המרפאה של הנוכחות.

אני מלווה אנשים בתהליכים של התעוררות תודעתית, חלקם מתמודדים עם מצבים מאוד לא פשוטים, חלק נמצאים במערכות יחסים מאתגרות עם בני זוג או בני משפחה. הם חווים שחיקה נפשית, תסכול גדול, פערים וקשיים בתקשורת, התעסקות מתמדת סביב בעיות.


מהי התעוררות תודעתית?

זה תהליך שבו אדם מפסיק להזדהות ולהאמין לכל מחשבה שעוברת לו בראש. זו התעוררות מהאחיזה והאמונה האוטומטית בחשיבה.

מבחינה קוגניטיבית האדם שמתעורר תודעתית מתייחס למציאות ולעולם דרך הכרה ערה ונוכחת ולא דרך החשיבה.


רוב המחשבות הן מחשבות תגובתיות, מחשבות רגשיות לא מדוברות שקשורות באגו. הן מבטאות את הדעות והאמונות ומייחסות אותן לאישיות, לדמות ולערך העצמי. כשמישהו סותר את הדעות והאמונות שלנו נדמה לנו שתוקפים אותנו באופן אישי ומערערים את האמון שלנו בעצמנו. רוב הקשיים התקשורתיים מגיעים ממחשבות רגשיות תגובתיות. חוסר היכולת להיות נוכחים ולא תגובתיים. לא לשלוף מענה תגובתי נדמה כדבר בלתי אפשרי וקשה.


איך אפשר לשלוט על המחשבות התגובתיות? איך אפשר להישאר אדישים כשמישהו לוחץ על הכפתורים? כשלומדים להעמיק נוכחות, אין צורך לשלוט במחשבות התגובתיות, במקום להיגרר אחרי אנרגיה של אדם ששרוי בחוסר מודעות אתם נותנים השראה, אתם משפיעים על עצמכם מתוך כוח עמוק של ההתבוננות הנוכחת, מכאן תצא פעולה מדוייקת ולא תגובתית ופרובוקטיבית, התייחסות נוכחת ולא ראקציה תוקפנית או הגנתית.


אדם שמעמיק את החיבור לעצמו, למרכז שלו, לנוכחות העמוקה, לא צריך לשלוט על רגשותיו או מחשבותיו, הוא נמצא ברוגע עמוק, חזק ועוצמתי, הוא לא תלוש ותלוי ומנוהל על ידי המניפולטיביות של האגו והדרמה, לא נגרר אחרי התוקפנות שמופנית כלפיו.


תוקפנות היא פעולה מניפולטיבית, היא באה לערער את האמון שלכם בעצמכם. התוקפנות המלגלגת והמעליבה היא טקטיקה של האגו להחליש אתכם כדי שתגיבו מהאגו ותאבדו נוכחות. כשאדם מנסה לערער אתכם הוא לא עושה זאת בכוונה, הוא מנסה ליצור איתכם תקשורת בדרך לא שפויה. הוא עושה זאת ממקום של כאב גדול. רוב האנשים שתוקפים אתכם מבקשים ממכם הסכמה, קשב וביטחון, שתעניקו להם משהו שהם לא יכולים לתת לעצמם.


הדרך היחידה לעצור את הדינמיקה ההרסנית הזו היא ללמוד להעמיק נוכחות ולהתחבר לכוח העוצמתי והמעורר של התייחסות. כשאתם הופכים לכוח משפיע ולא נגררים אחרי פרובוקציות, כשאתם לא משייכים את ההתנהגות והדעות שלכם למי שאתם, לזהות שלכם, אתם נוכחים מתוך שקט פנימי, בלי פחד, לא מזדהים עם מחשבות ולכן גם אין לכם צורך לענות לכל מה שנאמר עליכם, אתם כבר לא מתגוננים, אלא קשובים.


מזמינה אתכם להאזין לשלוש מדיטציות שעוזרות להעמיק את החיבור לשקט החי ולעורר את תהליך ההתעוררות התודעתית חיבוק אוהב תמר האזנה למדיטציות


למעלה ממאה שיעורים ומדיטציות הקלטתי והעברתי כולם זמינים לכם לצפייה

לפרטים נוספים ולהצטרפות למרכז להתעוררות תודעתית:

 

לחברות כנסו לכאן

bottom of page