top of page

שיעור פתוח קורס האור הפנימי

שיעור פתוח בזום של קורס האור הפנימי



שיטת גר״ם המדרגה, חיבור לגוף לרגש ולמחשבה, חיים מתוך האני העמוק. שחרור מפחד, העמקה של הקשיבות וגילוי העוצמות המרפאות של התודעה. הוא יכלול וידבר על כל תחומי החיים, זוגיות, קשרים ומערכות יחסים עם בני משפחה וחברים, הגשמה עצמית, כסף, רוח, שילוב בין עשיה להוויה, איך להביא נוכחות וערות רוחנית ליום יום. חמלה וסליחה עצמית.


הקורס הוא התחלה של הכשרה של מטפלים ומלווים לפי שיטת גר״ם המדרגה, למי שמעוניין ומיועד לכל אחד, אין צורך בנסיון קודם. זמן השיעור יהיה שעה וארבעים וחמש דקות, בזום, בחלק הראשון אני אלמד את הכלים ותכני הקורס, החלק השני יהיה מוקדש לשאלות של תלמידים לכן אני עושה את הקורס בפורום מאוד מצומצם של עד שמונה תלמידים בלבד. כדי שיהיה זמן לכל תלמיד לשאול שאלה לקבל מענה ולהתמקד בחומרהשיעורים החיים יוקלטו, כדי שתהיה אפשרות לחזור על החומר או לצפות בשיעורים בכל זמן ללא הגבלה.


שיעור ראשון - התודעה והניצוץ האלוהי


אנחנו מגדירים את החיים כרצף של מצבים המתרחשים על ציר הזמן. אירועי החיים הם לא החיים, החיים הם הרקע הנצחי הנח אירועים ומצבים מתרחשים במרחב החיים. למרחב העמוק והנצחי הזה יש תבונה איך אני יודעת? לנו יש תבונה. בשיעור נעמיק את ההתבוננות על התודעה. אפשר לדמות את התודעה לקרני אור הקורנים מהשמש. את השמש הזו איננו יכולים לראות, המקור נעלם ולא נתפש בשכל מכיוון שהוא חסר צורה. את השראתו אפשר לראות כאור קיומי, ניצוץ אלוהי תודעתי. אל תתפשו במילים ובכינויים. את התודעה אי אפשר לתפוש אלא לחוות דרך השקטת המחשבות וההזדהות עם הקול הפנימי. נתרגל הפנייה של התייחסות לשקט בין המחשבות, עיגון הנוכחות דרך שער ההווה. הרשמה לקורס האור הפנימי


שיעור שני - אהבה ויחסים איך להביא ולהעמיק נוכחות במערכות יחסים


מערכות היחסים הן כמו מראה משקפות לנו את נקודות העיוורון שלנו

אך גם את ההתקדמות התודעתית והרוחנית שלנו. מערכות יחסים נותנות לנו שיכות אהבה וכוח, יש רגעים נפלאים של אושר ושמחה ולצידם יש רגעים מאוד מאתגרים מדוע האנשים הכי קרובים אלינו בני המשפחה מאתגרים אותנו? איך להפוך את מערכת היחסים שלנו עם בני משפחה, הורים, אחים, בני זוג, לתרגול רוחני לתבונה תודעתית שתעזור לנו לצאת מהמלכודת של האגו?

רוב ה״בעיות״ שקיימות במערכות היחסים נובעות מפערים בתקשורת שלנו עם אנשים ועם עצמנו. יש הפרעות שנובעות מהרגלי חשיבה תגובתיים. בשיעור נתרגל העמקת נוכחות (הדממה ערה) בזמן שאנחנו נמצאים עם אנשים כיצד לעגן את הנוכחות ולהביא שקט פנימי, להפחית ראקטיביות, לא להיות מופעלים מטריגרים.


הרשמה לקורס האור הפנימי


שיעור שלישי - המתנות שבאתגרי החיים


מדוע אתגרים כל כך חשובים להתעוררות שלנו מה ההבדל בין כאב אתגר וסבל? אלכימיה של התודעה איך מתמירים כאב לחכמה. סבל לתבונה. היקום לא נותן לנו תנאים כדי להיות מאושרים אלא כדי שנתעורר. כאשר אנחנו מתעוררים זה לא אומר שמסתיימים האתגרים אלא מה שקורה הוא הדרך שאנחנו מתמודדים עם מה שקורה. ללא אתגרים לא תהיה העמקת נוכחות. הקשיים דוחפים אותנו לצאת מאזור הנוחות לאזור הנוכחות. מצבים לא מודעים שחוזרים על עצמם גורמים לסבל ועומס נפשי, אפשר לומר שחוסר מודעות זו למידה מתוך סבל. עד שמגיע רגע ובו אנחנו מתעוררים לגלות את הגורמים לסבל: הזדהות עם המחשבות, יצירה של זהות ממצבים חולפים ואחיזה בהם.

הסבל הוא מורה שמלמד אותנו לא לבחור בו כמורה. בשיעור נתרגל העמקת נוכחות ונדבר על גוף הכאב, נעמיק את התרגול ונלמד לחוש את הגוף הפנימי ואת הכאב כאנרגיה שאפשר להתמיר אותה לתבונה תודעתית.


הרשמה לקורס האור הפנימי



שיעור רביעי - שער הגוף


הגוף הוא שער להווה. אי אפשר להעמיק נוכחות ולהעצים את האנרגיה מבלי להתייחס לגוף עצמו. נתרגל העמקת קשיבות לגוף הפנימי (הגוף האנרגטי). מה קורה כשהתודעה מתבוננת על הגוף? אילו שינויים קוגניטיבים מתחוללים במוח? בגוף עצמו? איך נוכחות תומכת בבריאות ומאזנת את מערכת החיסון של הגוף? נדבר על הקשר בין נתק מהגוף למתח נפשי ולחץ, למצבי סטרס. העמקה של הנוכחות מעוררת שקט פנימי המאפשר לכוח החיים (צ׳י, פראנה) לעבור ללא הפרעה בכל הגוף. נתייחס למשמעות הכאב באברי הגוף מה זה אומר כשיש לחץ וכאב ומתח באיזורים שונים בגוף. נתחיל את השיעור בתרגיל של חיבור לאנרגיה של הגוף הפנימי, נלמד להעצים את הנוכחות, להיכנס לשקט החי דרך שער הגוף והתייחסות פנימית לכל איבר ואיבר.


שיעור חמישי - שער התודעה


חיים מתוך עומק התודעה, כיצד לשלב את העירות הנחה בתוך הפעילות השוטפת של היום יום.

מהי התבוננות טהורה? האני העמוק? אלו לא שאלות פילוסופיות אלא שאלות מנחות, שער לחוויה הכרתית המכוונת אל דבר שאי אפשר לדבר עליו אלא לחיות אותו - זו התודעה הנחה כאוויר ברקע המצבים והאירועים של החיים.

בשיעור נלמד לשהות ולהאט את קצב המחשבות. שער התודעה הוא יציאה מציר הזמן והעמקת החיבור הנוכחות בהווה.


הרשמה לקורס האור הפנימי

שיעור שישי - האור הפנימי השקט החי

השקט חי ונוכח מסביבנו. הוא לא נעלם במציאות השוטפת של היום יום. אין צורך להיכנס למדיטציה יזומה כדי להעביר התייחסות לשקט החי. בשיעור נלמד להתייחס לשקט החי ולגלות את עוצמתו והשפעתו על הגוף והרגשות.

באחד מהשיחות של המורה הרוחני ג׳ידו קרשנמורטי הוא אמר שמשמעות למילה תמים בלטינית היא ״לא פגוע״ מוח שאינו נגוע ופגוע ממחשבות מהעבר. השקט החי הוא גשר לממד עמוק אחדותי ונוכח. 


הרובד שאינו נגוע בתפיסות לא מבוססות כיצד חיבור לתבונה שבשקט החי מחזירה את הנפש לקשב ער. alert stillness המשקם ומרפא כאב רגשי ומשפר את יכולת הריכוז והזיכרון החוויתי.


הרשמה לקורס האור הפנימי


שיעור שביעי - בין אמת לאמונות


בשיעור נלמד על ההבדל בין אמת לאמונות
היכולת להבדיל בין אמת, המציאות הנוכחת הנרקמת ממש עכשיו זו שאני חיה ויכולה להעיד עליה

לבין אמונות, שהם תכנים מחשבתיים, סיפורים, מעוררת בתוכנו את כוח הנוכחות.

כוח הנוכחות הוא לא הכוח של האגו אלא זו התודעה המקור האחד, האישיות הזמנית עוברת שינוי היא לא מתה אלא מתפתחת.

אמת היא מה שאני חווה ברגע זה, עובדות בלי פרשנות

אמונות הן הפרשנות שלנו על מה שקרה זאת אומרת שרוב הזכרונות שלנו אינם תיעוד אחד לאחד

של המציאות שחווינו כמו סרט אלא הזכרונות שלנו הן פרשנויות. אנחנו לא זוכרים מציאות אלא פרשנות.

אמונה היא סיפור שאנחנו שמענו ובחרנו להאמין או לא להאמין. אמת היא חוויה שחווינו

גם האמת הזו הופכת לאמונה, כשהסיטואציה חלפה ועברה והפכה לזיכרון. הזיכרון מורכב ממצבים ואירועי חיים מהעבר אותו אנחנו בונים מחדש בהווה. הזיכרון אינו תיעוד אחד לאחד של העובדות אלא נתון לפרשנות ולדעות ולמחשבות שלנו על המציאות שהייתה. נתרגל חיבור לסמכות הפנימית והעמקת הכוח של הנוכחות בנו

איך להקשיב לאדם אחר לדעות שאולי מנוגדות לשלנו מבלי לתקוף את האדם על דעותיו.


הרשמה לקורס האור הפנימי

שיעור שמיני - בין מחשבות להווה, בין הווה להתהוות


אנחנו לא ״חושבים״ אלא ״נחשבים״ יש זרם של חשיבה בלתי נשלטת במוח. התודעה נתפסת בזרם ונסחפת לאן שהמחשבות לוקחות אותה. התודעה נעה בין הזדהות עם המחשבות לבין השקט החי, ההווה. בשיעור נלמד לקפוץ באופן יזום בין המחשבות לרווח שבין המחשבות. יש מצבים שאנחנו מחליטים לתת קשב ולהעמיק נוכחות באופן יזום, כאשר המציאות דורשת מאיתנו ריכוז והתייחסות. אנחנו יוצרים מרחב, כשהצורך עובר אנחנו חוזרים לזרם התודעה המחשבתי. מבלי ששמנו לב המחשבות לקחו אותנו מהקשב, כשאנחנו שקועים במחשבות באותו הרגע אנחנו לא מודעים. המעבר בין מחשבות לנוכחות קורה בצורה לא מודעת. פיזור דעת הוא הרצון להיות במקום ובזמן אחר. רצף של מחשבות רגשיות שנאבקות בהווה. בשיעור נלמד להעמיק את החיבור להווה מבחירה ומודעות בתוך הפעילות השוטפת של היום יום. להביא איזון בין התהוות להווה. ההתהוות היא המחשבה על העתיד, יכולה לסחרר אותנו לחוסר מודעות, אנחנו נעים בקצב המחשבות שלנו תחושת הבהילות, ההיסטריה, התחושה שאנחנו שועטים קדימה בזמן שאנחנו יושבים על כיסא קצב המחשבות בראש מכתיב את תחושת המהירות של הזמן הפסיכולוגי.

בשיעור נתרגל נלמד על שערים להעמקת נוכחות נקודות כניסה להווה.


חיבוק אוהב תמר.


הרשמה לקורס האור הפנימי

למעלה ממאה שיעורים ומדיטציות הקלטתי והעברתי כולם זמינים לכם לצפייה

לפרטים נוספים ולהצטרפות למרכז להתעוררות תודעתית:

 

לחברות כנסו לכאן

bottom of page